söndag 7 november 2010

Hjälp! Kaos! Hjälp!

Hela huset är uppochner. Gör saker som vi borde gjort för hundra år sedan. Rensa ut en massa konstiga saker. Vad är det med mig och kläder till exempel ? Minns när jag ser dom och vill inte rensa ut. Men en del måste bort. Vi målar lilla toan i källaren också och golven där nere i tvättstugan, toan och hallen. Kanske helt onödigt, men det känns som att vi måste piffa upp något. Jag jobbar, lagar mat, tar hand om Majken och Ester i en salig blandning. Ryggen värker och huvudet. Jag är stressad. Hjälp!! Och stolt för att jag vågar förändra fast jag inte ens vet om det är smart. Men jag måste.

3 kommentarer:

Michaela sa...

Heja Maria!!! Du ska se att det där nog blir bra. Man blir så stark när man måste...

Anonym sa...

Instämmer med ovanstående! Även om det förmodligen känns oerhört oöverstigligt med vissa av era arbetspass inför flytten så tror jag att det leder till något mycket gott.(Och det är ju ingen konst att vara modig om man inte är rädd.) När det blir dags för flyttdagar tänker vi tränga oss på och bära. Men innan dess, lite glögg? KRAM/E

Maria sa...

Hej Michaela
Tack. Jag hoppas att jag ska bli det. Just nu är jag mest rädd.

Hej E
Längtar efter glöggen och sen till julen och sist till flytten. Bärhjälp uppskattar vi mycket. Kram Maria