söndag 28 juni 2009

Intensiva dagar

Det har varit, ja jag vet inte riktigt uttrycka mig, intensiva dagar. Min man och son är på fotbollscup i Piteå sedan torsdag vid lunch och jag och resterande gänget på 6 personer inklusive mig är hemma, 9 om man räknar katterna. VI har gjort en galen sak som att åka till stranden med buss som inte precis går utanför huset utan en bra bit bort och tagit med oss två grannbarn. Grannbarnen är ganska stora, 10 och 13 år så dom behöver inte så mycket passning med det behöver mina bäbisar och mina större tvillingar som i och för sig kan simma men inte går att lämna utan uppsikt i vattnet. När vi väl var framme kände jag mig enormt stark att jag kommit en bit på väg, men väl där började bäbisarna låta och ville upp ur vagnen och äta. Solen stekte så jag ville helst att dom skulle ligga kvar, men dom sa bestämt nej. Så jag matade dom om vartannat i en ungefär en timme och svepte in dom i lakan ute i solen. Tillslut somnade dom och en annan granne som också kom till stranden kollade bäbisarna och så fick jag doppa mig själv också, så skönt.

Vi kom hem till slut. Även gårdagen gick bra förutom kvällen då ingen kunde sova i vårat otroligt varma hus. Nästyngsta dottern hade sån huvudvärk och kände att hon ville kräkas och mina annars så lugna bäbisar var påverkade av värmen dom med för dom ville äta och sitta famnen hela kvällen. Det är en trött kvinna som sitter här idag, riktigt trött. Ikväll kommer mannen och sonen hem. Puh.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket imponerad!/Johanna

Anonym sa...

Bravo, men se nu till att ta igen dig!

Kram U

Susanne M sa...

Hej i värmen!
Det gjorde du bra som drog till stranden med nästan hela familjen. Jag har nog sjå att få med mig en man och två barn....
Varma hus är inte kul, vet precis vad du menar. Vi har öppet överallt där det går att öppna en dörr eller ett fönster. Men övervåningen där blir det som en bastu. Var och varannan natt har vi haft någon liggandes på madrass på golvet, senast i natt kom G och tyckte att han inte kunde andas så då var det bara att dra ner madrassen igen...
Idag har G varit på umelagun med en kompis, J har tagit det lugnt hemma och jag ägnade min första semesterdag ute vid havet i Sörmjöle där en kompis föräldrar har stuga. Vilken dag! sol och bad och bara jag och andra vuxna...