fredag 21 mars 2014

Äntligen fredag

Jag brukar inte ens gilla fredagkvällar så värst. För trött brukar jag vara och ljudkänslig. Men jag känner mig så glad för att det är fredag. Jag blev förkyld igår. Trött och förkyld och värsta krisen här hemma. Skriken hördes nog långt bort. Det smälldes i dörrar, ilskan och förtvivlan sprutade här hemma. Mitt fel var det, men kanske inte bara. Det där att hjälpas åt lite, att göra något lite extra ibland för någon annan, komma till maten när det ska ätas - sånt diskuterades. Det blev förlåt sen. Men luften gick ur mig. Sen blev äldste sonen magsjuk under natten. Plötsligt hör jag någon prata med mig när jag sover så djupt. Förstår tillslut att det är min son som står där och säger att han mår illa. Sen kunde jag inte somna om på länge. Men den här dagen har gått ändå. Faktiskt helt okej. Men som sagt, äntligen fredag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria! Du kan verkligen beskriva livet, så som det är med sina med och motgångar, glädjeämnen och svårigheter! Jag har känt mig helt utarbetad nu ett par veckor, men nu har jag bestämt mig för att börja jobba deltid igen. Jag vill vara med min lilla son, jag vill hinna prata länge med den stora i Umeå och jag vill hinna med hus och hem och att läsa!
Tack för att du delar med dig. /Annelie

Maria sa...

Hej
Tack för att du läser och för att du kommentarer! Det låter bra att du ska jobba deltid. Det är så viktigt att ha lite balans och hinna med det man vill, måste och tycker är viktigt.