onsdag 5 mars 2014

Lite tur

Sonen, den äldste och de två yngsta på liten utflykt. Så glad för den konstellationen att jag glömde betala för parkeringen. Glömde. Blir lite rädd för mig själv för det tänker jag att jag skulle göra i sömnen. Sen gick vi på banken och bankkvinnan var gulligast i världen och klappade med en varm hand på min son. Men såna där fina människor finns dom? Som en fröken på lågstadiet tyckte sonen att hon var ungefär. Sen åt vi billiga hamburgare och drack vatten till, Majken ville bara ha en liten pommes frites. Då blev Ester grymt avundsjuk. Jag gav upp och gick och beställde en sån till henne med, då får jag en större för han tyckte det var så svårt att göra små pommes frites, sa han och log. Jag tänkte att världen är snäll idag även om det bara handlar om en onyttig pommes frites. Sen kom jag på parkeringen. Sonen sprang före och ingen böteslapp hade vi fått. Sen var det dagens happening, skridskorna. Vi skulle åka i en ishall och Majken hade längtat hela dagen. Då kom jag på att jag har ju inte  kollat vilken tid på dagen man får åka där. Jag blev nervös och gick med snabba steg in i ishallen och kollade. Allmänhetens skridskotid började 14.15 och klockan var 14.15. Kanske jag ska köpa en lott idag eller två.

Inga kommentarer: