lördag 1 mars 2014

Trassliga relationer

Idag trasslar det i relationerna, fast så kan man ju inte säga. Men iallafall så gör jag det. Ja himla trassligt just idag. Vi kanske landar ikväll och har det bra tillsammans. Hoppas. Har haft en alldeles egen lässtund i stallet när Signe hade teori. Över 60 sidor läste jag och jag tänkte men herregud så lång ridlektion hon har. Flera timmar lång kändes det som, så ovan är jag att sitta och läsa för mig själv. Jag håller på att läsa den här. Vi får se hur den landar hos mig. Hittills är det tänkvärd läsning. Jag läste just ett blogginlägg av Lars H Gustavsson som tar upp den här boken. Han lyfte fram både bra och dåligt i boken. 

Ja vi har sportlov nu, tänka sig. Det har nog inte riktigt landat hos mig än. 

2 kommentarer:

FruG sa...

Har precis beställt boken du läser! Fick fört så dåliga vibbar av de recensioner jag läste om den men sen blev jag lite nyfiken ändå - ska bli spännande att läsa den. Här trasslar det också lite då och då - tonårstiden (har två st ny) är utmanande på sätt jag inte var beredd på - spännande men också fylld med oro och obeslutsamhet - vad är rätt, fel? Känner hur som helst att gränser och kommunikation är av nöden! Ha ett riktigt fint sportlov! Kram!

Maria sa...

Hej
Kul att du också är nyfiken på den. Jag känner igen mig i det där som han skriver om att barn får kanske vara med och bestämma om för mycket. Välja, fast det är så svårt för barn. Jag har inte läst ut den än. Jag håller med dig om att gränser och kommunikation med tonåringarna känns så viktigt, men också så svårt. Hoppas du skriver lite om boken när du läst den för du skriver så klokt. Kram