lördag 15 mars 2014

Plötsligt

Så får jag köpa ett sånt här bord av en bekant på Facebook. Jag har länge velat ha. Riktigt länge. Nyrenoverat var det också. Sen har jag varit på en massa föreläsningar i fredags och en idag. Jättekul på alla sätt, men jag blir helt slut. Vansinnigt trött. Jag måste alltid bara göra lagom. Sen hade jag stickat klart det jag höll på med och det blev så tomt. En ganska härlig känsla förresten att vara stickberoende. Nu har jag börjat med en sån här sjal. Efter tre tubsjalar kunde jag inte sticka en fjärde. Men en sjal som inte är en tub är väl alltid användbar? Ester gillar förresten sin tubsjal så då känns inte stickandet förgäves, bortkastat eller det minsta onödigt. Sjalen jag stickade till Ella som tog flera månader i tekniken ta hank, lyfta hank, lägga hank o.s.v. Jag minns inte riktigt, men den tekniken spökade nu när jag skulle börja den här sjalen med omslag och lyfta maskor. Jag fick riva upp flera gånger, men nu är jag på väg.

Inga kommentarer: