onsdag 5 mars 2014

Sportlov

Vi brukar åka några dagar till fjällen på sportlovet, trängas i en lite stuga och ha det rätt bra. Men i år så hade vi inte riktigt råd och min man fick inte heller ledigt så vi blev hemma och min man jobbar mycket. Igår från 7 på morgonen till 6 på kvällen. Och dom andra dagarna mellan 8 och 5 ungefär så vi andra har sportlov kan man säga. Jag tänker att vi försöker göra en grej varje dag så det inte bara blir att vi går hemma och plockar. Slalom blev det i söndags. På måndag skulle vi på bildmuséet är i stan, men det var stängt och det visste jag ju egentligen. Så vi hamnade på ett kafé och storhandlade istället. Spännande att göra det med alla barnen. Det hamnade mycket i vagnen, så mycket så jag blev nervös för vad det skulle kosta. Sushi-grejer blev det så igår gjorde mina två stora flickor sushi till hela familjen. 

Igår så hade jag sovit riktigt dåligt på natten, riktigt dåligt. Två stora barn levde om kan man säga. Egentligen gör det inget om dom lever om för då vet jag att dom är hemma och då är jag trygg. Men när plötsligt min son med kompisar skulle ut och gå halv ett på natten blev jag plötsligt klarvaken och när sen min dotter rastade en rädd, skällande hund ute på gården vid kvart över ett så var den sömnen definitivt förstörd.  Så igår tänkte jag att sova måste jag, sova. Så satt jag med en kö jag har hand om sent på kvällen och gick och la mig vid halv tolv, men då kunde jag inte sova. Fast varenda unge var hemma så gick det inte för då hade jag blivit stressad över den där kön. 

Men det var ju sportlovet som jag skrev om. Igår gick vi på badhuset, jag och de minsta fick jag med mig. Det var nästan ingen där, fast det är sportlov. Vi kunde riktigt njuta. Sen blev det lite jobbigt när storbarnen skulle vara barnvakt och jag skulle på min KBT-grupp. Dom såg så uttråkade ut när jag skulle lämna flickorna med dom. Jag blev jättebesviken på dom. Jag fick åka iväg med en klump i magen. Så när jag kom hem så var det så mysigt. Dom hade haft det jättebra. Joen städade skoförrådet, flickorna lagade sushi, Ernst satt vid datorn med en kompis + Majken och Ester hade det allmänt bara bra. Majken tyckte att jag skulle gå igen för det var så mysigt med syskonen. Idag tror vi attd ET blir skridskor, inomhus då eftersom den här vintern är allmänt konstig. 

Inga kommentarer: