onsdag 14 januari 2015

Närvaro

Jag tror att jag är ner närvarande nu än någonsin tidigare. Jag ångrar så att jag jobbade när mina fyra barn äldsta barn var små. Kunde ingen sagt till mig på skarpen. Bajs. Men om jag försöker tänka positivt och leva här och nu så stämmer det första jag skrev. Men ibland tar krafterna så tvärslut. Som när jag drabbats av sån iver att rensa. Ni skulle se källarhallen. Den var som en sån där ryskgumma där man hela tiden hittar en mindre och en mindre. I vår hall var det jacka på jacka på jacka. Sen sorterade jag strumpor och vantar. Parade ihop. Min tjocksockor på bilden hittade jag. Fina som bara den, kanske farmors verk?Skrev regnkläder på plastlådor. Det är så fint så jag skulle vilja ha en bjudning där nere. Men krafterna tog slut. Ester har börjat tokstrula när vi ska sova. Så igår brast tålamodet så mycket. Mitt dåliga samvete plågade mig i natt. Men idag har jag mått bättre. Sparkat till dagis och tillbaka. Ikväll är det bokcirkel. Precis vad jag nog behöver.

Inga kommentarer: