måndag 19 januari 2015

Rådjur igen

Jag är uppvuxen i Haparanda så jag har inte sett så många rådjur eller kantareller. Förra veckan såg vi rådjur i vår trädgård. Magiskt. Jag fotade och ropade på Majken och Ester. Idag såg jag ett igen och jag bara inom mig "jaha ett rådjur". Men hur fort slutar man hänföras och förvånas? Alldeles för fort. 

Idag har jag en dyster sinnesstämning. Gråten är nära. Det bara är så här för mig vissa dagar. Dom återkommer och jag får hantera dom. Idag var tankarna svåra att bära. Imorgon har vi vår lediga dag och jag har beställt hemleverans av mat. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte på Bruno Liljefors när jag såg bilden, fin. Rådjur förstår man ju att du inte såg i Haparanda men jag har nog inte hämtat mig ännu från frånvaron av hjortron i ditt Tornedalska liv! Kram / E

Maria sa...

Hej
Ja så himla konstigt med dom där hjortronen som jag aldrig såg. Tur att vi gick runt sjön så jag fick se både det och orm! Kram!