söndag 4 januari 2015

Olika känslor hela tiden

Gårdagskvällen var så lugn. Storingen hemma och det innebär att jag kan lägga mig när jag vill. Nu läste jag en bok av David Almond som har skrivit en av mina favorit barnböcker, Han hette Skellig. Den här var inte lika bra och fantastisk och berörande. Den här hette Svarta vingar.  Men den hade det där lite magiska som ändå bottnar i relationer och vardag och sånt jag är intresserad av.. Och det tycker jag om. 

Så ringde min gamla promenadkompis i morse. Vi har ju i princip inte promenerat på drygt ett halvår. Det blev mycket pratat och många tankar. Så hem och äta havregrynsgröt och sen handla till morgondagens kalasande. Nu dricka kaffe, äta rester och snart baka tårta. En dag med lugn i sinnet.

Och flickorna fick köpa fika efter handlingen och jag bestämde mig för att bara fika det jag tycker är riktigt gott det här året. Och då blev det noll fika på Coop. Också att löfte som blir bra för mig.

Inga kommentarer: