fredag 23 januari 2015

Okej

Jag är sjuk. Okej. Inte stark, inte kompetent. Okej. Jag är kutryggig och ynklig. Okej. Jag har typ en släng feber, en släng snor, en släng åt urinvägarna, en släng illamående. Okej. Sovrummet är sunkigt. För mycket grejer. Sorteringen kom av sig. Okej. Jag fick sjukanmäla mig från jobbet. Vi är så få så när till exempel jag är borta är nästan ingen kvar. Okej. 

Men det fina i kråksången är att vår katt återvänt. Här ligger hon och spinner på min mage. Hon lämnade mig när jag hade kris i maj och juni. När en oro höll på att äta upp mig. Hon kände sig inte sedd. Hon har suttit en gata nedanför och tiggt om kärlek. Vi har hämtat henne och dom där nere har gått upp med henne. Hon har luktat fräscht av tvättmedel och inte som vi luktar. Jag som helst inte vill kläderna ska lukta någonting. Vi har tänkt att hon gillar ljust och fräscht och inte murrigt och kantstött. Men nu är hon här. Igen.

Inga kommentarer: