tisdag 17 februari 2015

Böcker och vardag

Jag och flickorna läser mycket. Dom gillar samma böcker som jag. Vi har läst alla Iggy-böckerna. Dom böckerna älskade dom. Älskade och jag med förresten. Om en familj, två vuxna och två barn. Mycket vanlig vardag med mycket kärlek i familjen och tid. Det känns som dom vuxna i familjen har tid för barnen. Tänk att det ska kännas som något ovanligt. Fy så sorgligt. Kan vi inte försöka att ha mer tid för varandra?

Så har vi läst böckerna om Selma, Snöret och Fågeln. Två stycken, i fel ordning läste vi dom. Den andra handlade också om Fabian, en till kompis som hon får. Dom böckerna tycker jag så himla mycket om. 

Sen bilderböckerna om Vesta-Linnea av Tove Appelgren gillar vi jättemycket. Om känslor. Jag är ju en sån känslomänniska och tycker så mycket om att författaren verkligen försöker skildra känslor hos både barn och vuxna och i relationen dem emellan. Och det blir lite fult ibland som det också blir i verkligheten. 

Som igår när jag skulle börja om med 5:2 dieten. Gick ganska bra. En mjukstart. Men mina känslor satt utanför kroppen. Plötsligt kommer tårarna av en ganska så harmlös kommentar från ett barn. Och så håller det på. Vi får se. Det är inte värt det om jag inte kan hålla ihop.

Inga kommentarer: