söndag 22 februari 2015

När man orkar

Jag gick ut med det redan igår att till frukost skulle det serveras amerikanska pannkakor med mango och lönnsirap och keso. Hade läst receptet i mattidningen som Coop ger ut. Och då var jag ju lite tvungen. Annars är jag så trött på morgonen och orkar bara koka kaffe på sin höjd och smöra mig en macka. Barnen väcktes kvart i nio till denna frukost. Wow att alla kom upp. Signe sov borta, men alla andra kom. Och det blev gott. Jag säger bara lönnsirap.

Sen hade vi bokat bord på loppis eftersom jag rensar så just nu. Så där är min man än. Man blir rätt slut kan jag säga och lite less när 50 personer lyfter upp och kollar på samma klänning utan att köpa. Men jag har lärt mig det nu. Sen dom där gamlingarna som jag ser på varenda loppis. Undrar om dom rensar något hemma hos sig!?

Alltid är det något som skaver. Men vi har det ju rätt bra just nu. Men nog funderar jag. En del på att ett av barnen så dragr sig mer och mer undan från kompisar. Läser, ser tv-serier och funderar. Jag tänker att vi måste göra mer med hen. Börja spela badminton fick jag för mig.

Inga kommentarer: