tisdag 3 februari 2015

Läskigt men roligt

Min pojke ska söka musikklass till högstadiet. Mammahjärtat slår en liten volt när jag får brevet om hur intagningen går till. Dom ska sjunga och spela. Jag blir så nervös och jag vet att han också blir det. Sen är det ju inte säkert att han vill. Det kan ju hända att han vill fortsätta högstadiet i det område där vi bor. Vi får se. Men nervöst känns det. Idag vår lediga dag.

Jag blir lite stressad över allt jag ska hinna. På jobbet och hemma. En halvtid på jobbet är för lite och här hemma behövs det så mycket mer tid. Därför är jag alltid lite stressad på vår lediga dag. Jag måste jobba lite med den känslan. Lite pulka blev det iallafall i så mycket snö. Så mycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria!
Jag förstår precis hur du känner. Min lilla son ska börja i musikklass, med inträdesprov till åk.4. Vi fick besked om att han kom in nu i veckan, så skönt! Jag blev väldigt nervös. Han spelar fiol precis som dina flickor.
Och du, var lite snällare mot dig själv. Det är svårt att hinna allt. Och svårt i dag när man möts av perfekta bilder överallt... Men vad vet man om medaljens baksida?
Häls. Annelie

Maria sa...

Hej
Roligt att din son kom in och att han spelar fiol. Ja det är verkligen nervöst. På tisdag är det dags. Sjunga, spela och skriva brev.

Ja att acceptera stöket är nog bättre än att hela tiden känna sig missnöjd över det. Träna, träna på det. Jag har rensat ut ännu lite mer till Kupan och det känns så bra. Att lite försvinner.