onsdag 11 juni 2008

Det fulaste ord jag vet, nästan i alla fall

Jag skrev ordet glor i mitt förra inlägg, det fulaste ordet jag vet, nästan i alla fall. Jag blev retad för att jag glodde när jag var liten för jag är en sån där som fastnar med blicken och stirrar på folk.

Men nu har jag gjort ordet glo till mitt eget och då är det inte så fult eller hemskt längre.
Jag kan tillochmed säga att att jag är en sån som glor och det är jag stolt över och det är nästan sant.

Och anledningen till varför jag står i köksfönstret och glor är för att jag måste kolla vad barnen gör och var de är. För tänk om de skulle försvinna? En annan av mina rädslor.

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Man kan ju säga att du iakttar! Att vara en iakttagare är ju bra!
Du tänker så kloka tankar som du lyckas förmedla så fint i dina blogginlägg! BRAVO!

Selmas småprat sa...

Jag tänkte just säga detsamma: en iakttagare! Bra! Jag är sån också!

Maria sa...

Hej Maria
Tack för din uppmuntran och stöd, det gör mig så glad.

hej Selma
Ja iakttagare är ett mycket vackrare ord.