måndag 27 oktober 2008

En dag

Åtta i morse skulle vi ha högläsningstips för lärare, jag och en kollega. Vi kom i tid som jag inte brukar klara av. Sedan, efter en och en halvtimme var vi klara och då kändes det som jag hade gjort mitt i dag. Kändes precis som vi hade haft en konsert eller teater eller liknande. Pratat, pratat och pratat och sedan tom.

Men sedan fortsatte jobbet flera timmar till och nu är vi hemma och barnen har haft en hög med kompisar som leker i källaren och då vet man aldrig vad de gör. Jag går oftast bara till tvättstugan där nere och upp igen men det finns flera andra rum som barnen har olika installationer i som bara de förstår. Och om man tittar lite åt sidan så behöver man inte städa där så ofta alls.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har bara fortsatt att le denna dag och känt mig lite upprymd och glad! Tack för det Maria! Kram Susanne

Anonym sa...

Och de tipsen had man gärna tagit emot... Börjar jobba i januari då vi byter hemmaförälder och just nu är jag inläst på 3-årsböcker, inte årskurs 4-böcker...
/Johanna