söndag 12 oktober 2008

Söndag på bibblan

Med glädje i min fortfarande lite trötta kropp efter 15 förkylningar och annat tröttsamt var nästan hela familjen på biblioteket idag söndag. Barnen bläddrade, läste och lånade böcker. Min nioåring fullständigt slukar böcker just nu och hon valde några egna böcker att läsa: Bro bro bränna av Gunilla Banks tog hon först. Tror du jag kan läsa den, sa hon? Klart du kan, du kan ju läsa allt. Hon har läst hela Katitziserien i sommar, Kompisboken, Bästisboken, Min pappa är en tynglyftare, Joy och snigelriket, Miss Amanda Hill och cirkus i skolan, Miss Amanda Hill och cirkus ladan och några till. Plötsligt så bara läser hon och hinner inte släcka på kvällen.

Sedan skulle vi handla mjukisbyxor och långkalsonge på Åhléns och det tog lite tid och jag blev jätte trött och ville sätta mig, men det fanns ingenstans att sitta. Tacka vet jag biblioteket. Många sköna stolar och alldeles gratis.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Försöker inspirera min K att bli en bokslukare. Det var ju jag i den åldern. Går lite i vågor, men just nu läser hon ROSA böcker....

Anonym sa...

hej vad skönt att du är tillbaka! alla förkylningar ja! fy vi går på 7-8 veckan nu tröttsamt.. böcker ja sorg är att bara min älsta gillar att läsa det som är så bra!