fredag 24 oktober 2008

Tiga

Jag ska tiga lite mer, känner ibland hur mina ord trillar ut för ofta lite väl oövertänkt. Jag tittar på mig själv lite kritiskt utifrån och hoppas att jag kan vara mer balanserad i fortsättningen. Jag behöver ju inte tycka så mycket egentligen fast ändå göra lite som jag vill. Det rådet gav min man mig när jag satt och våndades och jag känner att det ska jag ta till mig. Nu.

Tre barn är på fest ikväll, min man ska träna med kören och jag ska vara hemma, eventuellt med ett barn som är 11 år och kanske inte tycker att jag är världens roligaste sällskap men ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Efter deta blogginlägg vill jag säga:
1. Tig INTE...
2. Fortsätt låta dina ord
"trilla" ut så ofta de vill
trilla ut....
3. Se inte på dig själv
kritiskt utifrån...
4. Bli inte balanserad..

Och, varför? jo, för annars blir du ju någon helt annan. OCH det är ju just därför, för att du är som du ÄR som vi TYCKER OM DIG. Varför skulle du då förändra eller ändra på dig själv? Tänk...då skulle vi ju sluta tycka om dig!!!!Huvvaligen, det går ju inte, eller hur Maria? (Skämsamt) Kram till en helt underbar och "oförstörd" tjej, som skall vara precis som hon är, så det så!!
Gunnel