lördag 25 oktober 2008

Små legobitar och annat

Jag ska läsa jätte många böcker i helgen, jag menar supermånga och alla har jag läst förut. Men jag måste läsa om för att minnas och det är väl ingen bra egenskap alls i mitt yrke.

Barnen har kommit in i ett legostim sedan vi köpte en stor påse på Myrornas häromdagen. Jag lovar att det var det enda prisvärda i hela butiken. Vi har en stor låda med lego sedan tidigare, men nu sitter de ivrigt och bygger med det nya på golvet, samma legobitar som alltid men ändå nya. 11-åringen säger att det är kul igen.

Höstlov till veckan, men barnen får inte vara lediga hela lovet, utan tre dagar av de fem. Vi försöker vara lediga hela loven jämt, men vi börjar känna av hur pengarna inte riktigt alltid vill räcka till så vi får snåla ett tag och jobba lite mer. Men nu går räntorna ner pyttelite så kanske blir det bättre om ett tag. Kanske.

Och min man åker och handlar på Willis för att spara pengar. Jag som tydligen är en snobb står och granskar vad han har handlat med små fnys och suckar. Ska mina barn äta den där prickiga korven som är alldeles röd och ser "inte svensk ut"? Spaghettin är ju smalare än vanligt, mer som nudlar. Mjölet är ju inte ekologiskt och äggen, vad har du köpt för ägg, vi köper väl ekologiska ägg? Men han ger inte upp utan åker dit igen och anpassar sig lite efter mina önskemål, men bestämmer mest själv ändå.

1 kommentar:

Skatan sa...

Ja, du börjar det kännas i börsen att räntor och annat drar iväg!! Jädran vilken skillnad det är att veckohandla exempelvis. Själva har vi infört veckomatsedel för att planera inköp, och för att minska släng av gamla rester...vi sparar överraskande mycket bara på det. Vilket i o f är lite genant. Det säger någonting om vad vi normalt slösar...

Ha en fin söndag hälsar en okänd Skata :)