söndag 19 oktober 2008

Växer med uppgiften

Jag som har behov av att ha hela klanen samlad för att sova gott, har sovit gott fast sonen sovit hos en kompis och mannen har gått jour hela natten. Jag växer helt enkelt in i föräldraskapet med allt vad det innebär av saknad , oro, frigörelse. Jag har inte ens varit orolig, faktiskt, så det så. Jag har sovit lugnt hela natten och vaknat kvart i åtta istället för fem som igår.

Jag och de tre barnen som var hemma såg hela TV-serien Kråkguldet som vi lånat av grannen. Många har visst sett den som barn, men inte jag och den var ju riktigt spännande. Ibland gick barnen ut ur rummet eller gjorde små cirklar i rummet för att stå ut med spänningen. Och fast jag inte orkar så satt jag och tittade på Mia Skäringer när hon var hos Luuk och visade favoritlåtar. Tycker om henne helt enkelt.

Inga kommentarer: