lördag 18 oktober 2008

Höstar och grötar

Solen skiner ute och hösten är som allra vackrast. Och ändå har jag inte gått ut än, sitter fast på något vis. Om jag ska ta en promenad, tänker jag, vilket håll ska jag gå åt. Hur kan man hamna i sådan beslutsångest över ingenting?

Jag är en gröt människa, älskar Havregrynsgröt, Mannagrynsgröt, Risgrynsgröt och annan gröt. Mår jag dåligt och inte är sugen på något så går det oftast bra med gröt. Men mina barn älskar inte alls gröt, jo Risgrynsgröt som tar flera timmar att lag älskar tre av dem. Men idag kokade jag gröt på grahamsmjöl och de var rejält skeptiska, men efter en stund gjorde de tummen upp. Nu får jag äta ännu mer gröt.

1 kommentar:

Selmas småprat sa...

Gröt och promenad, precis min melodi!........bestäm inte vart du ska innan du går ut, se var du hamnar bara.........ibland händer det mest oväntade då..........ha en bra helg!.....