torsdag 23 oktober 2008

Mat suck

Nu har jag svårt att komma på vad vi ska äta när vi kommer hem. Måste göra matsedel och vara lite förberedd. Jag sliter mitt hår när jag funderar på vad jag ska laga för något. Idag blev det till slut Broccolisoppa och alldeles nybakt bröd. När jag höll på med soppan klagade barnen och jag känner hur less jag blir. Soppa åt vi ju i måndags i skolan. Ja men hemma har vi inte ätit det i veckan, försökte jag. Så kom sonen hem. Soppa, då måste man ju ha något speciellt till. Jag håller på att göra bröd, sa jag med en nu spänd och irriterad röst. Ja men bröd, sa han.

Alla åt, jag lovar, alla åt jätte mycket. Varför måste vi gå igenom det där innan att det är äckligt, fel mat, fel dag för fel mat...

3 kommentarer:

Selmas småprat sa...

OjOj, så där har vi det också jämt......vad jag blev sugen på broccoli!...........

malve sa...

Känner också igen mej.
Lågvattenmärket är nog sonens kommentar för ett par år sedan:
- Mamma, ska vi äta MAT nu också. det fick vi ju i skolan idag.

Gott med broccolisoppa :)

Maria sa...

Känner igen mig! IBLAND så har man ju bara lust att strunta i hela mateländet och låta dem fixa något själv...Problemet hos oss är nog att vi har två med olika smak så det går liksom inte att det är nöjda samtidigt...