söndag 3 januari 2010

Några bilder från ett år

Julbak. Stora E gjorde degen själv och det var bra för vi måste hjälpas åt mycket mer.
Bäbis äter gröt. Gott
Många gånger om dagen ser det ut så här. Ja och även på natten och på morgonen. Lite jobbigt. Ibland.
Äter mat. Gott.
Jag har nästan bott i soffan. I alla fall när bäbisarna var mindre.
Större bäbis i ullkläder som hon fått av tomten.

Vi köpte en sån här. Äntligen. Gissa vad?
En kattunge. Det har blivit några genom åren. Men nu kan hon inte få fler.
Ett kök om sommaren.
Och jag klippte håret och det var så skönt. Snart måste jag gå igen och klippa mig. Gör det väldigt sällan. Nästan inte ens varje år. Och jag borstar aldrig håret.
Vi lagar mycket mat. Broccolisoppa är den soppa vi ätit mest av alla soppor. Alltid.
Bära bäbis.
Små ljuvliga paket som kom till oss. Den vackraste av gåvor.
Syskonbus.
Helt nya tänder. 2009.

Och så blev det jul igen. Fast vi nästan inte hann.
Och så nyårsafton med en så här swiss. Och sonens egenhändigt snickrade ljusstakar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

VILKA underbara bilder. Precis detta menar jag Maria. Du har ditt Bullerby så nära dig det kan komma. Det enda jag sa ett förskräckt oj över, då jag tittade på bilderna var ditt kortklippta hår. Klart det är lättare med kortklippt, men du har ju alltid haft så långt, fint hår och nu kan du inte fläta det...som jag föreslog...aj aj!
Gunnel

Anonym sa...

Så fina bilder och så kul att se hur du ser ut! Ditt hem ser annorlunda ut än vad jag tänkt mig på nåt sätt. Det ser jättefint ut, jag gillar konsten på väggarna, och kaoset ser bara fint ut:) Och du är fin!

Pia sa...

Vilka härliga bilder av ert 2009!

Vet du, jag har oxå klippt mig kortare o borstar (nästan) aldrig håret ;-)

Och vad mysigt att se de två små knoddarna, alldeles nykläckta- drömmer mig tillbakka sådär snart 6 år =)

Jag önskar dig i din familj ett riktigt bra 2010!

Maria sa...

Hej Gunnel
Tack Gunnel. Jag älskar att du kommenterar här igen. Blir alldeles varm. Jag vet att det är svårt att fläta nu. Måste fundera hur jag ska ha det.

Hej Soffy
Jag har länge tänkt lägga in bilder, men det blir liksom aldrig av. Är oteknisk och tar mig inte för så då blev det bildbombning nu istället. Tack för att du tycker att det är fint.

Jag tänkte, typiskt där hänger det en gardin i köksfönstret och den andra kom väl aldrig upp. Så där är det för mig, det blir liksom aldrig klart och allt blir lite hipp som happ, men jag har börjat vänja mig vid det. Jag tror att för några år sedan hade jag fortfarande en ambition om att det skulle bli på ett speciellt sätt här hemma, men det har blivit mest slumpen som styr och orken.

Tack för dina fina ord!!

Hej
Det är ganska skönt med kortare hår, visst? Men sen kan jag inte bestämma mig om det ska vara kort eller långt. Det är så praktiskt att kunna sätta upp det.

Ja dom små är tokigt underbara. Vi är så tacksamma att få uppleva det här igen. Lite tokigt men sant.

Hoppas ni också ska få ett riktigt bra 2010!!

Maria sa...

Hej Maria!
Jag längtar efter er!
SÅ känner jag när jag ser er allihopa och bilder från ert år. Hoppas att vi lyckas träffas det här året!

Och Maria; ni har ju en Tomteparad!! Visst vet du hur viktig den är för mig? Jag har ett lager nu...

Maria sa...

Hej Maria
Jo jag vet och det var ju hos dig jag såg den först och blev förälskad. Sen bjöd jag på två på tradera och fick en. Jag längtar också.