måndag 4 januari 2010

Och några till

All denna fiol som ger så mycket glädje men som i år också tagit en del energi när två bäbisar hängt med på alla lektioner och konserter.
Från Umeå till Barcelona. Matchen blev flyttad så det blev bråttom från flyget till matchen. Zlatan var med. Platserna var lite dåliga och sonen bytte plats och blev till på köpet spanjor. Fick samma levande kroppsspråk och då hade han bara varit där ett par timmar. Men barn lär ju sig fort.
Här åker han sightseeingbuss i Barcelona. Första utlandsresan i hans liv. Och nu är han på cup för första gången långt hemifrån. Liten blir stor.
En installation i tvättstugan. Hon ser i alla fall ut att trivas.
På hotell i augusti. Bäbis stortrivs men var ska vi andra sova?
Kärlek.
Han som aldrig varit intresserad blev plötsligt fotbollskille.
Ett vattendjur ligger och flyter i mina barndomsvatten.

Hela sommaren badade vi men det var kallt nästan jämt.
Stället vi besöker varje sommar.
Han som badar minst kastar sig ut i sjön högt uppe i tornedalen.
Äldsta sonen på fotbollscup i annan stad och mötte superlag från Afrika. Och vi som tyckte att det var långt till Piteå.
Alltså vi köpte ny soffa och vi njuter av att få plats. Flera i rad.

Vi är trötta ofta men sover inte ändå. Man har ju inte tid.

Mystroll i vagn.

Ännu mera mys 2010 hoppas vi på.

5 kommentarer:

Slow-Eva sa...

Soffbilden är fantastisk!

Susanne sa...

underbara bilder ... !!! dom är så fina dina troll :)

Anonym sa...

vad duktig du är som har en så fin sida...hur hinner du? Jag är full av beundran:)Anneli

Iris Lundquist sa...

Hej Maria! Vad fina bilder! Jag längtar otroligt mycket efter mina kusiner. Hälsa alla och ta hand om er!

Maria sa...

Hej Evasleva
JA det tycker jag med. Och vad roligt att du hittat hit.

Hej
Ja dom är så fina, tack Susanne.

Hej Anneli
Jag vet inte hur jag hinner, men det är så roligt så jag bara måste sitta lite nu och då.

Hej Iris
Tack Iris. Du, här längtas det också. Kanske till och med en flicka tillsammans med sin pappa kommer och hälsar på er någon gång under våren, om det går bra för er förstås.Hälsa du också!!