fredag 4 juni 2010

En från Haparanda

I DN idag så är det ett reportage från Andreas Carlgren, miljöministern, och hans make Tomas Harila Carlgrens hem. Och Tomas han är från Haparanda, där jag kommer ifrån och när jag var liten och var stamkund på biblioteket i Haparanda så jobbade han där. Han hade oftast randiga tröjor, som jag älskar och birkenstock som jag också älskar, eller det var nog när jag såg hans jag blev förälskad. Så nu när jag ser honom i tidningen så blir jag så himla stolt. Han från Haparanda som faktiskt påverkade mig, en liten vilsen tjej.

Och dom har det mysigt hemma. Inte avskalat utan en massa mattor på golvet, färg och ryamattor på väggen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

och jag gick en teckningskurs där Tomas Harila var lärare...han var SÅÅÅÅ härlig och trevlig och hade originella kläder på sig varje gång..vi blev faktiskt riktigt goda vänner och kunde sitta och prata med varandra långt efter det att lektionen var slut.Kul att du också har ett minne av den härliga killen.
Gunnel L

Anonym sa...

Jag har ett minne av en lång man som åkte med oss i bil en gång från Sågaregatan och jag ville sitta bredvid honom varpå ni retade mig för att vara förtjust i honom vilket jag nog precis var. Kan det vara just denne man? I mitt minne är det så.
Mvh Johanna L, dotter till Gunnel L som jag ställer frågan till.

Anonym sa...

Frågan ställdes från mig till min mamma, så det var inte du, Maria som retade mig utan min kära familj.
Johanna L igen

Anonym sa...

Till Johanna, som ställde en fråga Absolut att det var Tomas..men jag vill nog säga kille, inte man, men det beror så klart på hur gammal du var vid det tillfället. Tomas blev nog alla förtjust i, som INTE hade fördomar och homofobi.Och DET hade absolut INTE jag. Jag såg bara den underbare kille han var. Och att han VÅGADE vara så originell och sann mot sig själv, i lilla småstaden Haparada, det är att ha MOD.
Gunnel L