lördag 12 juni 2010

En liten vecka

Bakar som en tok första dagen på sommarlovet. Har haft en vecka som innehållit sorgligt och roligt. Grubblar en del. Har haft besök av min mamma och pappa och då har Majken och Ester varit extra mammiga och klättrat på mig och sträckt upp armarna. Sen åkte dom och det blev skolavslutning och vi fick dela på oss för allt var samma tid fastän dom stora barnen går på en skola och dom mindre på en. Barnen var fina och Joen gick ut 6:an och klasskompisarna grät och grät, men inte han. Vi skulle gå ut och äta efteråt och han fick lite bråttom efter ett tag, kanske p.g.a. allt det där gråtandet. Har fått höra: Varför är du så arg, några gånger den här veckan. Inte min bästa vecka i livet som mamma precis. Men nu så har vi klarat av att vara klassföräldrar, köpt examenskläder, laga mat till tio personer i nästan en vecka, hämtat och lämnat på olika ställen, passat fotbollsträningar, ammat, burit bäbisar så nu får jag allt bli lite gladare. För nu är vi lediga i många veckor, fast min man jobbar en vecka till.

1 kommentar:

Pia sa...

Jag känner igen mig i det hektiska livet denna tid på året då man skulle behöva klona sig själv!

Ha en riktigt skön ledighet!

Kramar från norr!