onsdag 30 juni 2010

Stockholm del 2 - Uppsala del 1






Sedan blev det en hel dag shopping med barnen i Stockholm den varmaste dagen på mycket länge. Det var bara fruktansvärt. Värmen gjorde alla utmattade, vår vagn har gått sönder och gick knappt att styra och alla barn ville titta på olika saker. Vi gör inte om det. Men barnen fick i alla fall se den smalaste gränden i Gamla stan. Alltid nått. Äldsta ville hitta sportsaker, Ella ville gå på Monki bland annat och köpa kläder. Signe ville köpa örhängen och böcker, Ernst ville på Butterricks och köpa en plånbok. Ville jag nått? Jo kanske köpa vaxduk eller gå på Granit. Men det blev inget med det. Aldrig shoppa en solig dag i Stockholm med 6 barn. Bara göra mysiga saker en sån dag. Det lovar jag.

Sedan midsommar i Uppsala på ett idylliskt ställe med fina vänner. Och fyrishov på midsommardagen med pappan i familjen och jag och bäbisarna gick på promenad istället. Och dom vi hälsade på hade så fint hus och lite saker. Nu vill jag rensa, fast det kan jag ju inte, men när man är på resa så låter det så bra. När jag kommer hem ska jag rensa. Och när jag kommer hem ska jag skapa en vacker trädgård. Så tänkte jag när jag var på resa. Jag vet inte om det kan kallas att leva i nuet.

Inga kommentarer: