tisdag 1 juni 2010

Mat

Jag läser inga böcker längre, bara kokböcker och böcker jag läser högt för barnen. Jag har haft såna här perioder tidigare så jag är inte så orolig. Och ska jag byta jobb någon gång så vet jag vad jag byter till. Jag ska bli kock på dagis. Är kär i min nya kokbok, Kom in och ät av Karolina Sparring. Hon drev en salladsrestaurang på söder och gjorde en bok, Sallader med Arom men så fick hon barn och ville jobba andra tider och inte hela tiden och så blev hon kock på dagis. Fy vad häftigt. Så nu låtsas jag att jag kanske också blir det en dag, på söder i Stockholm helst. Eller nä här i Umeå blir bra förresten.

Hela tiden vill jag laga ur nya boken. Tre rätter har blivit lagade hittils, Blomkålssoppa = supergod och alla åt, Pizza som vi ju gjort tidigare men det nya var tomatsåsen som var så god med en tesked sambal i och slutligen Vego curry och alla åt, det enda dom inte gillade var aprikoserna. Så jag tänker bara fortsätta tills någon säger stopp det här går inte. Idag blev det i och för sig inte alls något ur boken utan en Pyttipanna i ugnen.

Och så sprang jag i kväll efter ytterligare en hysterisk dag och det gick så lätt. Jag flög faktiskt fram, fast på mitt sätt, som för andra kan uppfattas som ett långsamt joggande.

Inga kommentarer: