tisdag 28 september 2010

Lite ledsen och lite glad

Jag är lite ledsen idag och slickar mina sår. Jag är ledsen på mig själv. Såklart det är jag ofta. Men sen är jag även ledsen på någon annan. Någon som väljer att se felen.

Och det går inte att ändra på någon annan.

Idag blev jag glad över en som jobbar på min skola. Fast jag jobbar på bibblan och hon på skolan. Vi har inte setts sen jag gick på barnledighet och nu var hon så nyfiken på hur vi hade det. Och jag blev så glad över hennes uppriktiga glädje och nyfikenhet. En del ser problemen och en del ser det andra. Och ibland så kommer någon annan och ser glädje åt en. Och hon berättade om sin längtan efter fler barn när hon hade två. Efter många år kom trean fast egentligen ville hon ha fem. Och tänk om min mamma hade velat ha fler barn, vad bra hon skulle förstå mig nu.

Inga kommentarer: