onsdag 8 september 2010

Mera läsning

Jag har läst ännu fler böcker nu. Mops av Eva Lindström och den var så rolig. Jag skrattade när jag läste för barnen och dom med. Det var mycket om frisyrer i den boken på ett kul sätt. Och sen läste vi en jätte fin bok av Astrid Lindgren Inga rövare finns i skogen med bilder av den bästa Ilon Wikland. Den var jätte kul att läsa högt och en himla rolig och tuff Mimmi var med i boken. Hon var inte så särskilt rädd av sig. Inte som jag precis.

Och nu ska jag fortsätta läsa en annan bok alldeles för mig själv. Fyra sover, en tittar på någon Tv kanal som jag säkert inte gillar (gud vad jag har blivit slapp med TV:n, måste skärpa mig) en är borta och sjunger och en ska komma hem från innebandyträningen. Det är ju alldeles mörkt ute och jag gillar inte när dom är ute själva i mörkret. Funkar lampan på cykeln förresten?

Inga kommentarer: