måndag 4 oktober 2010

Om teater, om mat

Vi var på fantastisk teater igår. Vem bestämmer med Ögonblicksteatern. Majken och Ester var uppslukade och jag grät lite. Känns som jag gråter åt allt just nu. Någon fas jag ska gå igenom. Den var inte sorglig alls men jag grät åt respekten för barnet i pjäsen.

Och sedan handlade vi mat för över 1900 kronor. Och det är ju väldigt dyrt, och ännu dyrare när man inser att mjölken är slut (för det köpte vi inte) och vi måste handla ännu mer redan idag. Jag köpte ekologiska russin, ekologiskt jordnötssmör, ekologisk buljong, ekologiskt råris. JA det drar iväg och samtidigt så vill jag handla ekologiskt. Men det är väl så att ibland så går det inte och ibland så går det och då blir det som det blev igår. Dyrt. Vi köpte högrev, också ekologisk och en stor lax. Nu ska vi göra köttgryta och äta fisk i veckan. Fast idag är det en kött - och fiskfri dag så då blir det något annat. Joen längtar efter Risgrynsgröt. Älsklingsrätten som inte dom två äldsta flickorna i familjen gillar. Att hitta mat som 8 personer gillar skulle jag vilja säga, nästan är omöjligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gråtmild tycks komma med åren och barnen, känner igen mig...
Mat kan vi på 4 pers handla för 2-3000 när vi storhandlar. Nu har vi årstidernas ekologiska frukter och grönsaker levererade en gång/vecka och köpte 10 kg ekologiskt nötkött förra veckan från Gröna gårdar. Känns så bra!
Mvh Johanna