fredag 1 oktober 2010

Nu helg

Puh, puh, puh. Helg. Jag tänker gå på teater hela helgen. Synd att jag har fått sån hosta och kanske förstör föreställningarna. Imorgon med Ernst och Signe och på söndag med Majken och Ester. Teater från 0-2 år för Majken och Ester. Undrar hur det ska gå?

Dagisinskolningen pågår och idag fick jag hämta tillsammans med min man, annars sköter han allting och jag jobbar. Som en galning. Idag sov dom andra gången. Idag hade det går bra för båda, men igår blev Majken ledsen flera gånger. Och hon har varit den som har varit kavat och tagit för sig. Men hon kanske insåg att det är på allvar nu, att inte pappa ska vara där mer. Nu ikväll har dom gråtit en massa. Alldeles slut efter den här veckan.

Jag känner mig konstigt tom efter den här veckan. Som om någon blåst ut allt innehåll. Fast egentligen har jag haft en bra vecka. Jag har till exempel haft alldeles underbara ungar på jobbet. Lekt med 6-åringar och berättat saga för ettor.

Inga kommentarer: