fredag 8 juni 2012

Kära gode gud i höjden

detta har mina barn gjort i slöjden. En solstol med älgkrona av Joen och ett servettställ av Signe. Otroligt färgglada. Det där älghornet funderade jag och min man på riktigt länge och Joen bara suckade, men fattar ni inte man ska ju hänga saker på det. Ja det är klart, typ hörlurarna med Kent i.

Idag for vi iväg till dagis för Esters magsjuka gick över klockan 10 igår morse. Vi tror att hon har ätit något olämpligt ute igår. Vi ringde till dagis och sa att vi kommer, okej sa dom, men väl där så hade fröken glömt att upplysa om att det var 48 timmars regel vid magsjuka. Jag försökte verkligen säga att vi inte tror att det var magsjuka för hon åt fantastiskt mycket hela dagen igår utan att må det minsta illa. Men jag fick vända och gå till bilen igen. Jag skulle spela teater med min kollega och en grupp med barn skulle åka buss för att ta sig till teatern och min man har så mycket patienter just nu. Men jag fick åka och hämta upp honom och så fick han vara med flickorna när jag spelade teater och sen åkte vi och lämnade honom på jobbet igen. Jag vet inte när jag jobbade en hel dag sist. Hela majmånad har gått i sjukdomens tecken och det har aldrig hänt förut under alla 15 år jag haft barn och mitt i detta har min man bytt jobb.

Egentligen vet jag ju vad som är viktigast så jag ska inte gnälla, men idag blev jag lite frustrerad.

Inga kommentarer: