onsdag 27 juni 2012

Motsatsen till all-inclusive (hur stavas det)

Vi lever i alla fall livet som kanske kan beskrivas som nothing inclusive. Jag har bara hört ordet inser jag nu, aldrig sett det skrivet, aldrig googlat på någon resa. Min flygrädsla hindrar mig från att ens tänka tanken. Men här där vi är diskar vi för hand, skruvar fast duschen när man kommer hit, hämtar vatten för det i kranen ska man inte dricka, beställer slamsugning, får läckage under diskbänken så nu kanske vi också måste ta hit rörmokaren, diskar igen och igen, Och vi har inte tur med vädret. Men jag tror vi har det bra ändå. Otis är så glad och duktig. Bajsar på tidning när han inte bajsar ute, duktigare hundbäbis finns nog inte. Några har badat vedeldad bastu idag, men själv tycker jag att det är för kallt. Själv har jag mest lagat mat sen jag kom hit.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
JAg och K var på Ikea i tisdags. Då passerade vi ju nästan er i stugan. Jag beundrar er som skaffat en hund också. Skulle nog inte orka med det. Men så är jag ingen hundmänniska heller. Är mest lite rädd för dem.
Vi har ju skaffat ett stugställe nu. Också ingen inclusive. Men det är skönt. Längtar dit.

Maria sa...

Hej
Vad roligt med en egen stuga, det skulle jag vilja ha. Fast nära här helst!