lördag 9 juni 2012

Vuxen?


Hälften av familjen borta idag på olika grejs. Jag och två små och en tioåring hemma. Jag hade tänkt badhuset för oj vad dom små har längtat, men allt jag känner för just nu är mat, kaffe och tvätta. Jag tror jag gillar att tvätta, tänk att det tagit mig så många år att inse det då.

Majken hostar igen och blir så slut, vi behöver semester nu. Det kommer att hända en mycket spännande sak i sommar som jag inte talar om för någon. Med rädsla för att en person i min närhet ska kritisera mig så har jag gjort så många knäppa saker, då är man inte vuxen. Att vara vuxen är att våga stå för sina beslut, sitt liv och sin livsväg. Det måste jag träna mig på så himla mycket, men ändå så säger jag inget förrän det är ett faktum så vuxen har jag alltså  inte blivit än.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men Jesus så nyfiken man blir...och full av fantasier. Finns det sådana hemligheter kvar vid din nu mogna ålder, det är ju underbart! Kram! /E

Maria sa...

Bara en barnslig hemlighet. Ja är ju inte så vuxen än. Kram

Maria sa...

Bara en barnslig hemlighet. Ja är ju inte så vuxen än. Kram

Anonym sa...

det är synd att manska vara så rädd för att bli kritiserad för de val man gör, särskilt när man faktiskt ÄR vuxen och FÅR bestämma själv. MEn jag är ganska mycket så också.../Pia