måndag 25 juni 2012

Lenas rabatt





Alla fina blommor jag fick av Lena förra sommaren växer som bara den, Daggkåpan, Fingerborgsblomman, Stjärnflockan och Malvan (?) har vuxit hur mycket som helst. Tack snälla, snälla du. Nu tänkte jag utöka den där rabatten och få till det där som andra får, att det blommar hela sommaren. Fast det är ju hur svårt som helst när man inte kan något om växter. Snabbt skulle jag ju ha ner dom där växterna eftersom dom inte skulle klara sig annars och då gjorde jag som min mamma sa och satte tidningar under och jord ovanpå. Inte hålla på att gräva i gräsmattan som jag gjort tidigare, busenkelt.

Idag har jag försökt göra fint i lilla huset på gården. Jag har städat golvet, plockat bort en massa skräp, lagt ett mjukt tyg i soffan och en matta på golvet. Nu saknar vi bara någon skön korgstol och så kan vi sitta där och läsa hur mycket som helst. Eller kanske i alla fall någon gång när det dyker upp en ledig minut eller två.

Jag älskar tvätt som hänger ute, så fint, nästan lika fint som blommor.Idag var det varmt och jag blir ganska trött då. Men man vänjer väl sig för det är ju det här man längtat efter.

4 kommentarer:

Lena R sa...

Snyggt, Maria!
Och ja, det är en malva. Myskmalva kallas den och ska vara vit, men i höstas dök det upp en rosa avkomma. Någonstans i fröet finns kanske anlag för rosa blomfärg eller så är det en ren mutation.

Kram hela dan

Solveig sa...

Åh, vilket urgulligt hus. Sånt vill jag ha på min tomt. Kram från ostkusten/Soli

Maria sa...

Lena
Nu har rabatten tokväxt när vi var borta. Jättefin är den. Kram Maria

Maria sa...

Hej Soli
Det där huset är verkligen en bonus. en lyx som vi aldrig själva hade unnat oss, men som vi fick på köpet när vi köpte huset.Kram Maria