lördag 23 juni 2012

Varm dag

 Min nya vaxduk. Jag älskar vaxdukar. 
Jag har lagt ut en matta i skuggan och där har det ätits glass och vi har läst saga.

Vi är utan bil idag och orkade inte ta oss till stranden, men det hade behövts. Så varmt så Majken och Ester bara ville äta glass. Jag pressade i dom några tuggor pasta ändå, fast man inte ska truga och hålla på. Men sen till middag bakade vi pizza och det gillade dom i alla fall. Småflickorna har hittat en kompis på andra sidan häcken, Matilda heter hon. Där vill dom vara hur mycket som helst. Så fort dom hör henne och hennes lillasyster bakom våran massiva häck så ropar, särskilt Majken, grannarna. Jag har fått släpa hem dom två gånger idag och Majken har vrålat: Jag gillar grannarna och försökt kasta sig ur min famn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju härligt med bra grannar Majken!
Fin vaxduk tänkte jag på!
Såå sööt vovve! Här vill alla (nästan) ha en precis likadan!

J

Maria sa...

Hej
Ja Majken älskar sina grannar, ropar genom häcken- Hej grannarna. Bara dom inte börjar tycka att hon är jobbig.

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.