tisdag 15 april 2014

Halva dan okej, halva inte

Det är lite jobbigt här hemma mellan varven. Jag orkar inte skriva om det. Men iallafall började dagen så fint. Vi, eller jag, läste en stund, Signe bakade Pizzabullar och vi gick till skogs. Dom hade hittat en fin grillplats där, mina döttrar,  och där satt jag och mina fyra döttrar åt pizzabullar, nötter, äppelbitar och drack saft. Våran hund sprang runt, runt. Jag känner hur himla bra det är att göra lugna grejer. Att söka sig till skogen hellre än till stan till exempel.

Så hade jag en grej jag skulle göra och barnen var barnvakt till dom små. Sen hemma igen så hade dom stora bråkat med varandra och middagen blev helt galen och igår blev den också det. Barnen, eller några av dom, hamnade i luven på varandra. Usch jag blev heldeppig. Hittills har det påsklovet inte varit någon rolig historia. Eller vi har haft bra stunder, men för många dåliga. Hoppas att det vänder nu. Om man har ett barn som är väldigt arg av sig och som inte kan se sin egen roll i det som händer vad gör man? Hon är iallafall väldigt sömnkänslig och när hon är hungrig och vi inte äter i tid så blir det också lätt ilska har jag lyckats upptäcka.

Inga kommentarer: