måndag 16 maj 2016

Jag hjärta begagnat

Jag kom på att ett av mina stora intressen är gamla grejer. Loppisar. Mest blir det Kupan för det ligger så bra och är så lagom. Lagom grejer och fint inrett.
Damerna har köpts på loppis där.Har ej hamnat på väggen än. Har fått lära mig att tekniken kallas Flamskvävnad (tror jag). De är urfina, enligt mig då. Favoriten hon i gröna nyanser eftersom grönt alltid får mitt hjärta att bulta fortare.
Bestick har jag också hittat där för vi har lite knivbrist. Men skönheten gick visst före funktion. Minst fanns det knivar i högen och mest det vi redan har, skedar.

Och min dotter. Sådan mor sådant barn. De här dojjorna hittade hon när vi var på Myrornas i helgen. Mitt hjärta blev alldeles varmt. Hon är så fin dottern. Två 80-tals jackor har hon på sig nu så här på våren. Fast inte samtidigt.

Inga kommentarer: