torsdag 5 maj 2016

Titta jag växer


Jag hade ju tänkt mig den här sommaren som den gröna, den växande. Just nu känner jag mig mest krympande, lite låg och förtvivlad över saker. Och då börjar det här gröna projektet mest kännas svårt och jobbigt. Vissa fröer gror och andra inte. Vissa växer så långsamt och andra kanske för fort. Sen, ja sen ska de ju få plats också därute. Squashen som får plats två i en pallkrage. Jag har ju så mycket som ska få plats. Och hur kommer min energi att räcka kan man undra. 

Glad är jag fortfarande åt mina inomhusväxter som fått ny jord. De är så glada. Elefantöronen till exempel, gladare än gladast. Och idag hade mina pelargon sticklingar (heter det så) fått rötter och jag har planterat två. Nu börjar det bli fullt på våra fönsterbräder. Jag ska få det att blomma inne i mig också. Jag ska klara det.

2 kommentarer:

minna lindeb sa...

Ja för du blommar ju redan. Så fint du gör allt. Städar och bakar och planterar och fikar med barnen och fixar och sysslar. Helt enormt.

Maria sa...

Nu vattnade du den här lilla plantan så den kan växa lite till. Tack!!