torsdag 12 maj 2016

Regn i sol

Ni vet det är sol och så kommer lite regn. Finns inget vackrare. Så är ofta min känsla. Sol, moln och lite sol igen. Ett himla pendlande. Idag var en trött dag, men nu ändå helt okej. Det funkar, dagen funkar.

Idag hade jag klätt mig i en vit tröja. Men hur tänkte jag? Efter typ en timme hade jag spillt kaffe på den. Sen tappade jag bilnyckeln i Umeås nyaste köpcentrum och bar samtidigt en tung hylla i famnen och två pajformer i andra handen. Tänk vad jag blir less på mig själv då. Detta tappa bort, vara opraktisk och inte tänka mig för.  Men jag hittade den. Jag hittade den och blev lättad.

Sen blev det fiol, middagslagning och en massa plockande. Och så lite tårar. Den äldste kom på att han snart flyttar och då blev ju jag påmind och så blev det ledsamt värre. Ja det blev sol, regn och så lite sol igen.


Inga kommentarer: