måndag 2 maj 2016

En helg har passerat


Den här helgen har varit hemsk och fin. Lördagen var så jobbig fram till ungefär åtta när det vände. Min man bortrest och jag under isen av sömnbrist och så dottern som inte klarar av stökigt. Den sämsta kombinationen kan jag lugnt säga. Men vinsten, om det nu fanns någon, var att jag desperat började städa. Så nu är 4 trasmattor i plast tvättade, hallen nere lite städad, hallen uppe mycket städad, nästan all tvätt tvättad, ännu mer kläder bortsorterade, skoförrådet städat och urvuxna skor borttagna. Jag grillade korv också, redig som jag är. Resultat grillad korv och brännskador på hand och arm. Sen på kvällen så tog vi oss till en brasa och efter det åt vi godis och såg filmen Tsatsiki. Jag somnade och sedan sov jag med några avbrott för barn som kom hem på natten. Jag var nog rätt trött. Somnade även vid halv nio när jag la de små på söndagskvällen. Jag var nog rätt trött.

Just det, de små hade loppis på trottoaren också. Tre grannar handlade varsin grej.

På söndagen sprang jag, tvättade mer, köpte pallkragar, förberedde för en kompost med tre pallkragar och lagade en underbar blåbärspaj på kvällen. Och vi åt lunch ute på gården både lördag och söndag. Det är en bra grej. En bra grej från en helg som inte var helt okej.

Inga kommentarer: