söndag 29 maj 2016

Tänker bland annat på att brodera och att jag är trött

Om jag inte var så trött så skulle jag brodera. Så kul var det. Och trött är jag mest hela tiden den här årstiden, men också för att vi var bortbjudna igår och för att vi drack vin. Vi umgicks och hade det jättetrevligt. Barnen verkade också trivas. Ella hade gjort vegansk Oreotårta som vi bjöd på och den är jättegod. Hon gjorde två stycken och på fredag när vi kom hem efter jobb och skola så hade hon städat köket. Helt otroligt. Ibland känns det så bra. 

Idag ska jag springa. Hur jag nu ska hitta energi till det och i värmen som har kommit med besked idag. 

Äldste är i Prag med många klasskompisar, men han ringde idag för jag blev 44 år. Det känns mycket och lite vemodigt. Men när vi satt ute och åt tårta tillsammans så kände jag mig rik. Leva här. Leva nu.

Dottern hade sovit borta i natt och det kändes lite så där när det var så mycket festligheter här i stan. Men jag klarade av att somna ändå. Man får träna på det här med föräldraskap. Träna på modet och att våga lite på att det bär.

Inga kommentarer: