tisdag 17 maj 2016

Så börjar många av mina dagar

Med brödbak. Degen jäser under natten och så skjuts in i ugnen. Kanske lite väl extremt att ägna sig åt sånt här på morgonen, men det är lite så jag jobbar. Jag är lite så att jag inte backar för krångel och ordet nej är inte jätte mycket min grej. Förutom om det är sånt jag är rädd för. Då är det för mycket nej.
Det här några enkla bröd med dinkelmjöl, linfrön och havrekli. Annars har jag favoritboken:
Här finns flera nattjästa frallor som jag ofta bakar. Favoriten för mig är frallor med fikon och pumpafrön i, men det är inte barnens. De gillar solrosfrallorna med rågsikt. Låna på närmaste bibliotek och BAKA. Du kommer att känna dig som en bagare. En riktig alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att jag springer iväg och köper den där boken! hälsar Ulrika

Maria sa...

Du kommer inte att bli besviken!