lördag 5 juli 2008

Mer Sundborn

Jag har läst tre böcker i går och idag och alla handlar om Sundborn och Carl Larsson och framför allt om Karin Larsson. Och i morgon när jag skriver här så tänker jag citera saker ur böckerna eller i alla fall någon liten sak som jag fastnade för. Om ni tycker att det låter tråkigt så läs inte mer för jag är fixerad.

Funderar också på att laga lite av hennes recept och flytta in alla barn i samma rum, flytta till Sundborn, sy kläder till barnen, spela mer spel, slänga ut teven, skaffa fler barn (minst tre till), börja brevväxla, vara snällare med min man, ägna mig mer åt trädgården, bygga ut huset åt olika håll, klä ut oss mer och bli släkt med släkten så jag får se hela huset och lite annat.

I morgon ska jag ge er fantastiska boktips. Och jag förstår inte, verkligen förstår inte att hon levde för snart hundra år sedan. Hon är så himla inspirerande. Är jag en bakåtsträvare? Kan vara så, men ändå inte.

2 kommentarer:

Maria sa...

Gissa vilken bk jag var tvungen att ta fram och börja läsa igår?? Jo "Den lustfyllda vardagen". Jag har inte varit så intresserad av dem tidigare, men nu är jag också helt fixerad och inspirerad. Tror att jag ska åka och köpa någon färgburk till veckan och måla om något här hemma...

K A T A R I N A sa...

Min mamma och pappa har precis kommit hem från Sundborn och guidad tur, de säger att det är underbart vacker toch inspirerande där.

jag vill också ha fler barn, klä dom i Madicken kläder, ha lite kycklingar och lamm och äta med stora tjocka släkten under eken på gården (får nog bli björken här då och en herrans massa hemska mygg som sällskap) :-)

Kramar
Katarina