måndag 7 juli 2008

Vardag utan skimmer

Vi börjar jobba idag när andra går på semester. I två veckor ska vi göra det och dela på dagen, jag och min man. Han jobbar till 12 och jag börjar efter lunch. Jag kände mig nedstämd idag och det kan nog bero på det eller att sonen skulle på fotbolllsläger och vi andra skulle köra dit honom och ingen var på bra humör. Han var alldeles pirrig för lägret och de andra trodde att det var mitt i natten när vi väckte dem klockan 7.45.

När vi kom hem efter att ha kört dit honom och installerat honom så skulle vi äta frukost och det ville de inte ha. Jag gillar inte bröden vi har, sa en. Jag vill inte ha frukost, sa en annan. Jag åt ju lite fil innan vi for , sa en tredje. Jag kände att jag blev så arg, dumt arg, men riktigt arg. Det känns ibland vid frukosten som det är någon slags hotell där man kan välja och vraka. Det är det inte. Man får äta vad som bjuds, så tycker jag. Hur har vi hamnat i det här väljandet vid frukosten? Till lunch och middag serveras det ju en grej till alla och oftast äter alla av det som bjuds. Jag vill bort från det här väljandet nu.

4 kommentarer:

malve sa...

För att inte tala om alla olika pålägg...och filsort...och...

Jag tröttnade så nu kör vi havregrynsgröt till alla på vardagarna och lyxar till det på helgen.

Maria sa...

hej
Så vill jag också ha det. Jag är ingen morgonmänniska och då stå där och bre olika mackor till alla och hälla upp olika saker i olika tallrikar. Nä det vill jag inte.

Maria sa...

Hej!
Känner igen...Jag minns att jag alltid åt fil med flingor till frukost hela uppväxten. Mina barn ändrar sig hela tiden. När man tror att AHA det är det här jag ska köpa hem som de vill käka till frukost, då plötsligt vill de inte ha det...Men vad gör man när alla inte äter fil eller gröt. Om de bara fixade själv så man slapp. Jag har ju försökt få dem att ordna själv, men då når de inte eller gör det aldrig så att vi blir försenade om jag inte hjälper till. Känns just nu som en lite omöjlig ekvation. Nu på sommarlovet har jag känt att jag inte ids vara hembiträde och se till att de får frukost i sig, vilket resulterar i att de blir en tidig lunch istället för barnen. De är tydligen inte hungriga på morgonen...Men när de ska till skolan så måste de ju äta frukost...

Anonym sa...

Jag håller med dig, väljandet går över styr ibland...

Kram,
AnnaSv