torsdag 17 juli 2008

Om...allt möjligt

Jag vill bara säga att jag är så glad för alla små kommentarer jag får här. De uppmuntrar mig, men får mig också att fundera. Tack så jätte mycket. Jag är dålig på att svara, men jag läser de med stort intresse.

Jag tror jag vaknade mitt i någon djupsömn i morse för jag vaknar inte på riktigt. Jag tittar på soffan och tycker att den ser så lockande ut. Vi har kommit in i en väldigt behaglig lunk här hemma, vilket innebär att vi nästan bara är här och en vuxen är på jobbet. Det är okej i två veckor tycker jag att det får vara så. Jag är rastlös av mig och blir därför nöjd med mig själv när jag klara av att göra ingenting fast jag kanske inte ska bli för bra på det.

När det gäller städning är jag som ett barn. Jag dammsög här hemma och skurade taletten och hallen igår. När jag sedan kom hem på från jobbet så berättade jag stolt för min man vad jag hade gjort. Har du sett att jag har skurat, frågar jag honom och väntar på någon slags belöningen. Jag måste börja inse att det är sånt man måste göra som vuxen och ingen kanske ens ser att man har gjort det, men det måste göras. Man måste städa ibland. Det tog mig många år och inse det att jag behöver faktiskt ordning omkring mig., kanske för att mitt inre är så kaotiskt, vad vet jag.

Men ordning är det aldrig här och nu är tvättmaskinen trasig och det som har gått sönder är beställt från Tyskland och levereras om kanske en liten vecka.

Eller inte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du, jag vill också få någon slags uppskattning/belöning när jag har städat. Och jag kan också "fiska" efter det. =)

Det låter som en behaglig lunk ni har!

Kram,
AnnaSv

Maria sa...

Vad hette han...som rullade en sten i oändlighet? Sisofys eller något sådant? Att städa är ett sådant jobb, utan slut...suck!

RANA sa...

Säger som Anna ovan! Jag känner mig SÅÅÅ DUKTIG när jag har städat, som om jag hade gjort någonting långt utöver det jag kunde förväntas göra.

Vad trött jag blir på mig själv när jag ser det i skrift. Men det är sant.

Lycka till med vitvaruleveransen.

KRAM
RANA

RANA sa...

Du har en utmaning hos mig - om du vill.

KRAM,
Rana

Anonym sa...

har jag berättat vad vår 2 1/2 åring sa? jag skulle dammsuga övervåningen inför svärmors besök då han sa:
- Kan mammor dammsuga?

--------------------------

Maria:
På torsdag ska vi träffa Anna, Nils o barnen. ser fram mot det.
/Johanna

Anonym sa...

Maria, var ääär du? Vad gööör ni? *saknar dina inlägg*

Kram,
AnnaSv