fredag 11 juli 2008

Regn

Herre gud det bara regnar och jag har blivit alldeles världsfrånvänd. Jag är med barnen, läser, springer, bakar bröd och jobbar. Jag pratar aldrig med någon kompis längre. Jag är en social ensamvarg, hur nu det går ihop. Jag är jätte intresserad av människor, men är gärna ensam. Men träffar jag någon så trivs jag så bra. Men ibland är steget så långt till gemenskap och så kort till ensamheten och så är man aldrig ensam i en familj på 6 personer. Aldrig.

Jag åker buss till jobbet nu på sommaren och jag läser och äter (det här får inte barnen läsa) salta godisar. Jag läser flera timmar när barnen somnar. Jag tror att man kan läsa för mycket och det gör jag just nu.

Vi gjorde så mycket på semestern så det kanske är därför jag har gått in i någon slags dvala.

Jag jobbar 3.5 timmar tre dagar den här veckan och nästa och 6.5 timmar två dagar den här veckan och nästa och jag förstår inte hur jag kan jobba mer annars. Nu har jag lite kraft kvar när jag kommer hem. Igår tog jag mig tillochmed ut i joggningsspåret när jag kom hem 19.30 men då gick det tungt.

Och det bara regnar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag är jätteintresserad av människor, men är gärna ensam."
Så skrev du.
Jag är likadan.
Vill liksom SJÄLV bestämma när det är läge för kontakt. Asocial periodare. EXTREMT social när det "behövs".
Smygköpte "Salta Katten" (tablettask) när jag gjorde matinköp igår. Halsade den på hemvägen.
Jobbar 10 timmar per vecka. Räcker så.
Jogging? Nej, men promenader. Två ggr/vecka med väninna. No more.

Regnar här också.

Tror du och jag har nåt (mycket?) gemensamt...

Kramar från Mynta

Maria sa...

Hej Mynta
Vad roligt att du har tittat in här. Och vad kul att höra att vi har en del gemensamt.

Asocial periodare är verkligen jag också och älskar Salta katten.

Undrar om jag skulle våga gå ner lite mer i arbetstid? Jag känner att som jag jobbar nu under de här två sommarveckorna är mycket mer lagom än vad jag annars gör.
Kram

Selmas småprat sa...

Social ensamvarg....bra sagt som går att säja om mej också