fredag 2 juli 2010

Till sist

God natt nu denna hemska dag. Dagen då jag bara var ledsen och arg och ledsen och sedan lite småglad till slut, så där vid niotiden. Och då hamnade jag framför en film på TV:n, mitt i, som var så bra.

Och jag bara tänker att det är jag som bestämmer, i alla fall lite över mitt liv. Det här är mitt hem, mitt stök och mitt bök. Och jag kanske bestämmer i alla fall lite vad jag vill göra under en sommar. Kanske åtminstone pyttelite. Fast inte just nu.

Och barnen jag älskar ju dom, men just idag så gillade jag ingen så värst mycket. Men nu sover alla och är så fina, förutom sonen, jag han är ju superfin också, men sover långt borta i annan stad. Eller sover vet jag inte om han gör förresten.

Men imorgon så ska jag hela tiden komma ihåg hur mycket jag älskar dom. Och att jag bestämmer, i alla fall lite lite vad jag vill göra och hur jag vill göra.

Inga kommentarer: