torsdag 22 juli 2010

Majken och Ester

Jag måste ju bara säga att nu går Ester och Majken. Det tog tid, men till slut så. Majken har gått hela sommarlovet och nu går hon fort och vi måste akta vägen. Och Ester har gått den senaste veckan. Och jag blir nästan tårögd så fina är dom. Dom har helt olika stil. Obeskrivbara båda två. Min man säger i och för sig att Majken går som Charlie Chaplin.

Vad mer händer? Jo Ester älskar böcker och bibliotekarien som jag faktiskt är är nöjd. Hon pekar på allt i böckerna. Majken vill helst byta bok hela tiden. Majken säger några ord. Det mest tydliga förutom mamma är ÄTA. Hon gillar att äta fast just nu vill hon helst gå runt och äta med någon matbit i varje hand. Ester säger mest mamma, pappa. Och så vill hon amma jätte mycket och försöker lyfta på min tröja hela tiden. Det är gulligt och målmedvetet.

Inga kommentarer: